My Beloved Family

Family First

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com Make your Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

Sabtu, 4 September 2010

Surat dari Tundra

Hai Semua!Hari ini kiter dpt beberapa pucuk surat dari Tundra.Hang ni tau x Tundra ni kat mana?Kutub tahu?Hah,lebih kurang lerrr.Anyway,baca jerlah!

Surat pertama:

Kepada Firah si Penjaga Burung,
Apa khabar awak?Saya di sini baik sahaja.Bagaimana saya menyesuaikan diri dgn cuaca di sini?Senang jerr.Saya mempunyai bulu pelepah yg tebal.Justeru,ini dpt memanaskan badan saya.Selain itu,bg mengelakkan diri drpd diancam musuh,saya berbulu putih pada musim sejuk.Dgn ini,saya dpt bersembunyi di balik salji putih.Manakala pada musim panas,saya menggugurkan bulu pelepah putih dan tebal saya.Tumbuhlah bulu baru yg lebih nipis dan berwarna keperang-perangan.Itulah serba-sedikit ttg sy.

Menunggu suratmu,
Igan si Ptarmigan

Begitulah surat first kiterrr.Best tak?'bagus' kan ayat dia?OKlah,ada surat lg!Baca jgn tak baca!

Surat Kedua:

Kepada Firah si Penjaga Burung,
Hai!Awak apa khabar?Saya di sini baik shj.Saya rasa sy mmg sesuai tinggal di sini.Sy mempunyai bulu pelepah yg tebal.Saya melahirkan anak di dlm lubang bwh tanah.Ini adalah supaya mereka sentiasa panas.Sy memakan tikus,anak burung,lemming dan vole.Sekian,itu shj daripada saya.

Yang Benar,
Sno si Snowy Owl

Ok.Best tak surat dia?Tak fhm???Fahamkan!

Surat Ketiga:

Dear Firah si Penjaga Burung,
Hai!Awak apa cerita!Nama saya burung Tussock.Saya makan hampir apa2 shj yg sy jumpa.Sy pernah makan ketam MATI dan tapak sulaiman.Sy juga memakan sisa2 makanan.Sy juga suka makan kulit mati gajah laut(mmmm.....Sedapnya!).Kiranya sy ni doktor penjagaan kulit si gajah lautlah.Saya ni mmg kecil.Sekecil kenari.Mungkin besar sikit....KOT.Sy ada kawan.Namanya Skuas.Dia sgt besar,sebesar penguin.Dia mempunyai paruh yg keras dan besar.Kelebihan itu membolehkannya memakan telur penguin.(kesian penguin tu,kan?Tapi,dah mmg itu makanannya)Oklah,saya rasa itu jerlah.Eh!Ada gajah laut menunggu!Bye!

Yg Selalu Ceria,
Tuzzack si Burung Tussock

OK.Itulah perkembangan cerita di Tundra.Kiter harap korang gembira dgn surat2 tadi.Sekurang kurangnya dpt ilmu,kan?Tak dapat?Carilah di www.burung.com .Pasti korang nampak 'putih'.Hahaha.

Yang suka kenakan org(tapi baik),
Firah
Thanks for reading my entry!Silalah tinggalkan komen bernas anda!Kalau tgh bukak facebook silalah LIKE :)

0 pengunjung bagi komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Tinggalkan JEJAK Anda~

Mari Berkongsi LINK :)
Ilove my blog :)